donderdag 1 juli 2010

Dag 1: Van Zoetermeer naar Orlando

Woensdag was het dan eindelijk zo ver, op naar Orlando.
Na maanden te hebben afgeteld gingen de laatste paar dagen wat langzaam, eigenlijk wil je als je vakantie begonnen is echt weg.
We vertrokken op de afgesproken tijd richting Schiphol.
Er was wat file maar omdat we ruim optijd waren was dat geen probleem.
Voor de auto hebben we voor smart parking gekozen.
De bedoeling was om bij de balie van United Airlines in te checken, helaas stond daar al een aardige rij.
We besloten om het inchecken bij de self-service check-in te doen wat erg vlot ging.
De vlucht naar Washington liep behoorlijk rustig en zonder veel vertraging.
De crew was gedeeltelijk Amerikaans en gedeeltelijk Nederlands wat erg prettig was.
Bij de koffer drop off kregen wij al de Visum Waiver formulieren en het US Customs formulier.
Deze formulieren hebben we op ons gemak met een kopje koffie ingevuld.
Tijdens de vlucht konden wij ook kiezen tussen "pasta or chicken" met daarbij een lekker kopje koffie.
Verder liep er ook een steward door het vliegtuig met deze formulieren. Hij beantwoorden ook de vragen die de mensen nog eventueel hadden.
Ik vind dit wel een goede service. Waarschijnlijk gebeurd dit niet bij elke vliegtuigmaatschappij want we stonden in de rij bij immigratie toen er een Belgisch gezin achter ons stond die dachten dat zij het al met ESTA hadden geregeld… Niet iedereen bereid zich dus voor met de forums. Ze hebben deze formulieren alsnog in de rij ingevuld.
We hebben hooguit 15 minuten moeten wachten voordat we door de immigratie heen waren.
De koffers zijn niet gecontroleerd bij de douane, ook niet achter de schermen want de “kabelbinders“ zaten er allemaal nog op. Wel heb ik een hond langs de koffers zien lopen.
We hadden genoeg tijd om onze volgende vlucht naar Orlando te halen.
Tijdens deze vlucht was er behoorlijk wat turbulentie, de lichten van de seatbelts zijn bijna de hele vlucht aan geweest. Het had net geregend in Orlando toen we daar aankwamen. De temperatuur was lekker warm.
De volgende gang was naar Alamo, ook daar ging het allemaal vlot, voor we het wisten stonden we in de garage.
Uiteraard is er geprobeerd om de auto te upgraden omdat wij een full size hebben gehuurd.
Ik moet zeggen dat het ook maar net ging met de 5 koffers. Voor de rest is de auto wat ons betreft ruim genoeg. We konden kiezen uit verschillende modellen, het is een Dodge Avenger geworden. De TomTom pakte de weg meteen goed op alleen het kantoor van Hotelbeds kon hij niet vinden. Uiteraard hadden we de route vanaf het vliegveld nog op papier dus dat bracht de oplossing.
Er zat nog iemand aan de balie op het kantoor ondanks dat het al ruim na sluitingstijd was. Hij heeft ons geholpen waarna we naar Cane Island konden vertrekken.
We hebben een prachtige 3 kamer condo, later volgen de foto’s hiervan.
Ik heb namelijk nog niet alles gefotografeerd.
Nadat we de bagage in de condo hebben gezet zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt voor met name de toiletartikelen en drinken. De eerste die wij tegen kwamen was de Publix.
We hebben besloten om het donderdag op dag 2 rustig aan te doen en op ons gemak de Walmart te zoeken en te gaan shoppen.
Gelukkig hebben we internet, er zijn zelfs twee verschillende kabels aanwezig om een laptop aan te sluiten en het is een Motorola modem de cd metde driver is ook aanwezig en ligt in de kluis.
Ik hoefde overigens niets de instaleren, de laptop pakt het modum vanzelf al. Dit is dus niet de rede dat ik momenteel achter loop met het blog.
Ik moet zeggen dat ik nog even mijn draai moet vinden, nu is het 19:15 (dag 2), ik denk dat ik beter in de ochtend mijn verslag kan bijwerken want ik moet zeggen dat ik nu weer net zoals gisteren aardig versleten ben. Ik loop ook flink achter met het lezen van de andere blogs.
Zo gek is het niet want in Nederland is het inmiddels al weer 01:15. We zijn thuis om 06:00 op gestaan en gingen o5:00 Nederlandse tijd een poging doen om te slapen.
Ondanks dat we niet vroeg gingen slapen waren we allemaal tussen 03:00 en 04:00 wakker.Een aardige jetlag dus…hopelijk gaat het op dag 2 beter.

7 opmerkingen:

  1. hallo
    leuk blog hebben jullie!
    ook wij gaan in december via hotelbeds naar cane island.
    waar cane island is weten we maar ik begrijp dat hotelbeds lastiger te vinden is. hebben jullie tips daarvoor?
    enjoy!
    twan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marleen,

    Fijn om te horen dat jullie Cane Island geweldig vinden en dat alles in orde is. En wat een mazzel dat er op kantoor van HotelBeds nog een medewerker aanwezig was. Wij zijn ook altijd de 1e ochtend om 04:00 al weer wakker en ik ga dan meestal meteen aan mn blog beginnen want slapen lukt dan toch niet meer en Petra gaat dan de koffers uitpakken.

    Voor de Wal*Mart hoef je niet ver te zoeken, je gaat bij de verkeerslichten van de Hwy192 rechtsaf en dan alsmaar recht door tot je het groen-gele kasteel ziet. Gelijk daar voorbij ga je scherpe bocht rechts en kun je meteen links het 'parkeerterreintje' op.

    Groetjes,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zitten al lekker in Cane Island, enne gave bak hebben jullie, dat grijze pak staat de Dodge Avenger goed ;-) Ben benieuwd naar de foto's en het vervolg van jullie blog.

    Een fijne vakantie toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er allemaal niet verkeerd uit, en nu lekker genieten!! Veel lol en plezier, vanuit een zeer warm Maastricht toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vroege wakker worden hebben wij ook altijd last van hoor. Gaat hopelijk snel over. De auto ziet er prima uit, toch behoorlijk groot voor een 'niet-SUV'. Publix komen wij ook altijd graag, maar de volgende stop is ook altijd Walmart !

    Succes met de jetlag; en leuk je Tweets te volgen ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen,
    Heb me net even aangemeld als volger van jullie forum.
    Zelf vertrekken wij donderdag naar Florida,
    Las dat de tomtom hotelbeds niet kon vinden , welk adres hebben jullie , en als dat niet klopt weten jullie dan het goede adres ( voor de tomtom )
    we hebben het ook wel op papier, maarja...........waar zijn we zonder de tomtom.
    Nog heel veel plezier, en wie weet... tot volgende week hahaha
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi!
    Ik ben nu begonnen met je blog te lezen en nu ik de foto zie met het vliegtuig, krijg ik gewoon de kriebels......leuk hoor! Mooie foto's trouwens!
    Groetjes van Olga (van het Floridaforum) Ik ga verder lezen........
    p.s ik moet een profiel kiezen om dit bericht te plaatsen n ik doe maar anoniem.......

    BeantwoordenVerwijderen