donderdag 8 juli 2010

Dag 9: Aquatica en Cici's pizza

Vandaag is mijn broer jarig dus Bert, gefeliciteerd van ons allemaal!
De broer van Hanneke heet ook Bert en is ook vandaag jarig, Hanneke gefelicieerd met je broer!
De dag begon met een mooie blauwe lucht. Het beloofde dus een warme dag te worden.
We hadden al besloten om te gaan zwemmen omdat dit er met het mindere weer niet van was gekomen. We kozen voor Aquatica, voor Wet 'n Wild hebben we ook kaarten maar dit volgt later nog een keer. Ook hier moest $12,00 voor het parkeren betaald worden.
Wat wij een beetje vreemd vonden was dat er niets van ete en drinken mee het zwembad in mocht. Er werden hele gezinnen tegen gehouden die dit wel bij zich hadden.
Later zagen we wel mensen met meegenomen eten en drinken, hoe dit kon was voor ons een raadsel maar ze zullen hun foefjes hiervoor wel hebben.
We waren rond 10:00 in Aquatica maar er was natuurlijk geen ligstoeltje in de schaduw meer te vinden. Wel stonden er nog gewone stoelen in de schaduw dus we zijn daar neergestreken. Het leek ons niet zo'n goed idee om met onze lichte huidjes in de volle zon te gaan zitten.
Aquatica heeft glijbanen in diverse soorten en maten. Zelfs 1 waarbij de buis dicht is, deze gaat onder water tussen de dolfijnen door. We hebben dus vandaag de eerste dolfijnen gezien.
Ook hier heb je een wachttijd voordat je daadwerkelijk van de glijbaan af kan.
Het kost je dus wel wat tijd om alle glijbanen te doen.
Rond 15:00 zijn we vertrokken uit Aquatica. Zelf zijn we niet zo'n waterratten maar de jongens vinden het natuurlijk erg leuk.
We hebben het de rest van de middag lekker rustig aan gedaan wat mij de gelegenheid gaf om het blog bij te werken en zijn rond 18:00 vertrokken naar Cici's pizza mede door de positieve berichten op andere blogs. Als je voor een gezellige entourage gaat moet je niet naar Cici's Pizza gaan maar de pizza's zij erg lekker. Er stond ook pasta en er was een kleine salade bar, ook de salade smaakte gewoon goed. Als nagerecht kon je kiezen uit applepie, brownies en cinnamon buns. Dit is het best te vergelijken met zeeuwse bolussen. Je betaald vooraf en krijgt lege bekers mee die je zelf kan vullen met een frisdrank naar keuze.
Alles bijelkaar waren we met zijn vijfen omgerekend 25 euro kwijt mede door korting die je makkelijk krijgt.
Het is ongelofelijk dat ze het voor deze prijs kunnen doen.
Vandaag heb ik ook weer gebruik gemaakt van de wasmachine en droger. Wat ik al eerder heb gehoord klopt volgens mij wel namelijk dat je kleding in deze machines veel meer slijt. Ik was de kleding maar binneste buiten, dat lijkt mij beter.
We zijn er nog niet helemaal uit wat we morgen gaan doen, grote kans dat het Seaworld wordt.
Een paar belevenissen van Maurice:
Wat neem je van je kinderen over: regelmatig hoor ik thuis de geluiden van het computerspel Grand Theft auto, daar zit vrijwel om de minuut het geluid van een politie sirene in, want het gaat immers om het stelen van auto's. Een paar dagen geleden kwamen we van een winkel af, reed rustig weg en dacht, zit Glenn of Melvin nu dat Grand Theft auto te spelen, hoe spelen ze dat dan zonder pc, ik bleef het geluid maar horen en net toen ik het hen wilde vragen keek ik even in mijn buitenspiegel en............zat er een "echte" politie auto naast me met gillende sirenes.........
En Andrea: ik was van de week weer eens bij de Starbucks en ik dacht nu moet het er maar van komen, ik koop een thermosbeker voor in de auto, was wel 24,99 maar goed, het is vakantie, een mooie blauwe beker, ik was er zo trots op.......kwam terug in de condo en Marleen vroeg: heb je nog in de binnenkant gekeken van de beker. Ik een beetje verontwaardigd.........hoezo? Blijkt het geen thermosbeker te zijn maar een thermal coffee press, om koffie in te maken.
Maar de grootste stunt was vanochtend, was even bij de 7/11 een bakkie halen voor Marleen en mij, na het vullen van de bekers met koffie worden ze gloeiend heet, bij de Starbucks en Dunkin Donuts doen ze er zo'n mooi wikkeltje om heen zodat je je vingers niet verbrand maar bij 7/11 is het zelfbediening. Ik zag de wikkels liggen maar ik dacht bij mezelf dat gaat toch nooit over de bovenkant heen, ik een paar keer gepield, tot een helder moment me overviel en bedacht dat de wikkel er via de onderkant om heen gedaan moest worden......ik hoop dat een ieder (vooral degene die ons goed kennen) nu ECHT begrijpt dat Marleen degene is die handig is en het ruimtelijk inzicht heeft...............
Maar gelukkig weet het lieve meisje van de Dunkin Donuts inmiddels wat ik wil hebben als ik daar 's ochtends wat ga halen (hoezo ben ik voorspelbaar?) en raak ik regelmatig aan de praat met Amerikanen. Vanochtend ook in Aquatica......kreeg van een grote Amerikaan en zijn vrouw (met twee boventanden) een relaas over hoeveel "colored people" er wel in dit park waren, dat het is belachelijk was dat ze geen brood, drinken en bier mee mochten nemen en dat het allemaal te stressvol was.........ik heb het maar aangehoord, en het gekwalificeerd onder dumb and ignorant.......maar wat je dag dan weer goed maakt is dat 's avonds in de Wallmart weer zo'n aardige jongen staat die vraagt:
How was your day today sir? Of het altijd gemeend is of company policy? Het voelt in ieder geval goed!
Tot zover even over mijn belevenissen.

7 opmerkingen:

  1. Hey Marleen & family, how are you today ?

    CiCi's is echt mega goedkoop en hebben in een deuk gelegen omdat de medewerkers een muts droegen in de vorm van een pizza, echt amerikaans. De entourage is inderdaad aan de kale kant maar dat mag de pret niet drukken.

    Die sirenes hoor je regelmatig op de 192, toen wij in december op Cane Island zaten hoorrden wij snacht op een gegeven moment wel heel veel sirenes + een helicopter. Het geloei vd sirens hield vlak bij ons op, bleek dat ze met een aantal policecars een auto hadden achtervolgd en die had zich klemgereden bij de gate van Cane Island.

    Het "How is your day today" is denk ik een combinatie van gemeend en company policy. Net als de storegreeters bij bv de Wal*Mart.
    Het wordt tijd dat ze dit bij onze 'Appie Happie' ook eens gaan doen. Zie je dat al voor je : "Welkom bij Albert Heijn, dank u dat u bij ons de boodschappen komt doen"( en dan wordt je karretje aangereikt ) of als je weggaat : "Dank u voor boodschappen doen bij Albert Heijn, tot de volgende keer en rij a.u.b. voorzichtig"

    .... I love The American Way of Life ;)

    Groetjes,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo daar aan de andere kant van de plas... weer een leuk verhaal vooral het laatste. zat net met een smile op mijn werk hahah. Zie het zo voor me allemaal. Heel veel plezier verder.

    groetjes Kim (senna)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik hou ook van de amerikaanse manier..
    Wij moeten ook maar eens gaan eten bij CiCi's.
    Ben erg benieuwd.

    Veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Marleen & Co,
    Bedankt voor de felicitaties en jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je broer Bert!
    Het is zo onwijs gaaf om je blog te volgen zit nu even van het werk te mailen!! Niet verder vertellen hoor!!
    Ik heb een antenne op mn dak, ben benieuwd maar je mag ook een ijsje kopen voor je boys of een caramel koffie, ben jaloers...
    Geniet nog maar heel veel dat doe ik ook vanaf hier.
    Groetjes van Hanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cici's is helemaal geweldig en erg lekker!

    Ik lees dat de wachtrijen bij Harry Potter wel lang zijn....wij hebben het net gemist, konden er zelfs niet doorlopen alles was nog hermetisch afgesloten.

    Veel plezier verder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, altijd lachen die Walmart greeter; bij ons net ook weer, al was hij ouder dan mijn vader (oftewel; ik schat ergens in de 70 ...). Dat is dan wel weer het nadeel, of eigenlijk ook wel weer het voordeel (voor die mensen, dat ze nog iets doen en geen kamerplantje worden). Maar goed, voordat we in een eindeloze discussie hierover belanden ....

    Maar goed; ik geniet wel van die Amerikaanse manier van doen en laten ;-) ! Anders kwam ik hier ook niet zo vaak. Ik twijfel ook nog over die Cici's ... Maar ik ben toch meer van gezelligheid en niet van het schranzen en zo. Zeker niet om daarnaar te kijken ... Dus we slaan vooralsnog maar over ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanwege een vakantie in het zomerse Zeeland was er geen tijd om jullie blog eerder te lezen. Maar inmiddels ben ik weer geheel b(l)ij van de vrolijke vakantieverhalen over het shoppen, parkbezoek, condo en de pizzavreetschuur die geen enkele bezoeker eigenlijk mag overslaan....Vanaf nu zullen we jullie weer dagelijks proberen te volgen. Veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen